24. mar 2020

Formiddagsseminar: Tag ejerskab på den digitale produktoplevelse

Seminar for beslutningstagere og ansvarlige for online salg indenfor product marketing, Business Development og Digital/IT.

Om dagen

Product Information Management (PIM) er i stigende grad kommet på agendaen hos danske virksomheder. Stadig flere digitale kanaler og hårdere konkurrence fra nye spillere stiller krav til kundeoplevelsen, hvor relevant information om produkternes egenskaber og kvaliteter kan findes effektivt og guide kunden på tværs af mange touch points.

PIM er både en teknisk platform og en forretningsdisciplin, som i praksis skal hente en masse data om produktet fra forskellige systemer, lokale regneark eller i hovedet på marketing og gøre produkter klar til digital marketing og salg i en sammenhængende og effektiv arbejdsgang.

Oplev en spændende formiddag med cases fra både Oticon og Rockwool, som allerede er godt i gang med udrulning af PIM og få inspiration fra eksperter til både business case og skabelse af resultater med PIM. 

Arrangementet afholdes den 24. marts fra 9:00 til 12:00 i Industriens Hus og er et samarbejde mellem Dansk Industri og Immeo.

Tilmelding og lokation

Industriens Hus

H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V

Dagens program

8:30 
MORGENMAD OG REGISTRERING
 
9:00 
VELKOMMEN
Branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI, byder velkommen og introducerer dagens tema om Product Information Management (PIM)
 
9:15 
HVORFOR ER PIM VIGTIG FOR DANSKE VIRKSOMHEDER
Mange virksomheder har de seneste år fået fokus på PIM. Indlægget vil give et indblik i hvilke forretningsmæssige mål, udfordringer og krav, som er afgørende for valg og opstart af et PIM projekt.
 
Indlægsholder: Jacob Lego Boye, Lego Boye Consulting
 
9:45 
ROCKWOOL: REJSEN MOD ET ”SINGLE SOURCE OF TRUTH”
Rockwool befinder sig midt i en digital transformation. PIM er blevet central i denne rejse, som samlingspunkt for en digital produktoplevelse, hvor brand, kvalitet og egenskaber kan beriges og lokaliseres på tværs lande, til brug i forskellige kundevendte kanaler
Indlægget giver et indblik i udfordringer og erfaringer med implementering af PIM i en global organisation.
 
Indlægsholder: Janine John Møller, Group Partner - Product Information Management, Rockwool
 
10:15 PAUSE
 
10.30
OTICON: FOKUS PÅ KUNDEOPLEVELSEN, SELVOM KOMPLEKSITETEN ER HØJ
Hos Oticon har PIM skabt sammenhæng mellem komplekse produkter og en god kundeoplevelse. PIM giver effektive arbejdsgange i Marketing og Online salg, hvor relevante og kundenære budskaber om produkterne, bliver bredt ud til flere kanaler og brands i Demant koncernen. Indlægget giver konkrete eksempler på hvordan PIM kan skabe sammenhæng på tværs af kanaler og målgrupper.
 
Indlægsholdere: Ulrik Rindal, Manager, Shared Marketing Support & Troels Christensen, Product Owner PIM, Oticon  
 
11:00 
SKAB VÆRDI MED PIM – EN GUIDE TIL RESULTATER
Immeo har erfaring med implementeringer af PIM til både lokale webshops og globale udrulninger af en nye digitale kanaler. I alle tilfælde gælder samme principper om fokus på forretningen, nedbrydning af kompleksitet og målbare resultater.
Indlægget giver konkrete anbefalinger til realisering af det strategiske potentiale i PIM.
Indlægsholdere: Sivert Bertelsen, Manager & Simon Aisen, Partner, Immeo
 
11:30 
PANELDEBAT OG AFRUNDING
Mød eksperterne i en kort paneldebat, og få svar på de spørgsmål som afdækker dine udfordringer med styring af produktinformation.
 
12:00
FROKOST OG NETVÆRK

Det får du med fra dagen:

  • Inspiration og cases fra Oticon og Rockwool, som har taget ejerskab over den digitale produktoplevelse med PIM
  • Få gode råd til implementering og anvendelse af PIM
  • Mød eksperterne og netværk med andre, der står med de samme udfordringer

Dato, tid og sted

Tirsdag den 24. marts 2020 fra 9:00 til 12:00. 

Industriens Hus
H.C. Andersens Boulevard 18
1553 København V

Tilmelding

Du tilmelder dig seminaret via Dansk Industri. Der er begrænset antal pladser, så skynd dig at reserver en plads. Deltagelse er gratis, men vi fakturerer kr. 500 ved udeblivelse.

 GÅ TIL TILMELDING

Kontakt os for mere information

Simon Aisen

Partner, Strategisk Rådgivning

+45 2222 0260

sai@immeo.dk