AO forkorter time-to-market med nyt PIM system

AO Johansen har i mange år været en markedsledende grossist med en visionær tilgang til omni-channel e-handel. For at fastholde denne position har AO arbejdet målrettet med optimering af processerne relateret til Product Information Management for at reducere time-to-market på lancering af produkter.

Målet med nyt PIM system

Immeo har hjulpet AO med rådgivning og implementering af nyt PIM system baseret på inRiver platformen. Det primære mål har været at optimere flowet fra oprettelsen af nye leverandørsortimenter, til produkterne er til salg online med fuldt berigede produktdata. Resultatet taler for sig selv. Tiden fra et nyt produkt er klar til online salg er reduceret fra flere dage til kun få timer. Effektiviseringen understøtter fuldt ud AO’s behov for hurtigt og fleksibelt at kunne reagere på markedstendenser i deres sortiments- og kampagnestyring.

Vi har allerede nu et mere smidigt og hurtigere setup, end vi havde før, men vi kan stadig optimere på processerne. PIM-mæssigt er vi i mål med målsætningen om "Fra to dage til to timer".

Lars Gronemann

E-handelskonsulent, AO Johansen

Ny platform til understøttelse af multiple brands og organisationer

En væsentlig rolle for det nye PIM system har været at bygge bro og skabe synergi mellem de teams, som arbejder med AO's to segmenter indenfor det professionelle og forbrugervendte segment. AO har også opnået en markedsledende position på B2C markedet efter opkøbet af BilligVVS, som er tilstede i både Danmark, Norge og Sverige med deres to brands BilligVVS og LavprisVVS. 

 

PIM systemet er i første omgang rullet ud til AO og vil senere bliver udvidet til at omfatte styring af BilligVVS’s produktsortiment på én fælles platformDet giver en række nye muligheder, hvor det samlede sortiment kan håndteres, beriges og efterfølgende aktiveres på kryds og tværs af kanaler og kundesegmenter. Denne forbedring vil give et stort løft i effektiviseringen af de interne arbejdsprocesser vedr. sortimentsstyring og produktberigelse.

Procesoptimeringer og realtidsintegrationer

inRiver PIM platformen har givet AO Johansen en skalerbar og fleksibel platform med høj performance og stabilitet, som de vil kunne udvikle deres interne processer og workflows på i mange år frem. De sikrer dermed en effektiv understøttelse af hele kæden fra vareoprettelse over berigelse til sortimentsstyring og publicering. 

Løsningen indeholder ca. 400.000 produkter på tværs af syv sortimenter og integrerer i real-tid til både AO's omni-channel commerce løsning. Alle kanaler har adgang til et fælles Content Delivery Network (CDN) fra Cloudinary, hvor billedmateriale leveres i alle ønskede komprimeringer og formater med fastholdelse af single source of record i inRiver PIM systemet. 

Der er lavet fuld integration med Adobe inDesign for at kunne facilitere AO's fysiske katalogproduktion med afsæt i inRiver. Dette bidrager til en fuldstændig stringent anvendelse af produktdata og billeder i både online- og offline kanaler. 

Besøg vores kunde AO Johansen her

Samarbejdet med Immeo har været rigtig godt. I det daglige arbejde har der været en god og uformel tone mellem os og Immeos folk, hvilket har gjort arbejdet til en fornøjelse. Der har også været den nødvendige seriøsitet, når det har været påkrævet. Vi har også oplevet stor fleksibilitet og forståelse for vores udfordringer som kunde. Og så har vi i høj grad oplevet, at Immeo har taget ansvar for deres arbejde.

Lars Gronemann

E-handelskonsulent, AO Johansen

Kontakt os for mere information

Ivan Beltoft

Partner, Salg & forretningsudvikling

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk