DI sætter medlemmerne i centrum med ny content hub

DI (Dansk Industri) er Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation og repræsenterer godt 10.000 små og store virksomheder fra alle grene af dansk erhvervsliv. Det er DI’s vision, at Danmark skal være verdens bedste land at etablere og drive virksomhed i – hvad enten det drejer sig om iværksættere, der skal finde fodfæste, danske virksomheder, der skal vokse og erobre eksportmarkeder eller udenlandske virksomheder, der skal udvide forretningen i Danmark.

Et univers målrettet DI's medlemmer

DI beslutter i sommeren 2016 at påbegynde udviklingen af en ny content platform, da det eksisterende DI.dk er udfordret på flere punkter og den tekniske platform er forældet.

Ønsket er at fremstå som en endnu stærkere og sammenhængende organisation og samtidig bringe medlemmer og brugergrupper i centrum, at formidle relevant og inspirerende information samt at give et overblik over de produkter som DI har på hylderne, om det er et medlemskab, rådgivningsydelser, kurser, konferencer eller andet. 

Den nye løsning skal være enkel i opbygningen, responsivt og integrere til sociale medier.

Sammen med Immeo har vi opfyldt vores ambitioner for det nye di.dk. Vi har skabt et samlet univers, som er nemmere at navigere, mere relevant og målrettet medlemmernes behov.

Ida Strand

Tidligere kommunikationschef

Realiseret på Episerver Digitale Experience Cloud

Immeo har været med DI under hele rejsen fra rådgivning om valg af digital platform til implementering og udrulning af det nye DI.dk. Løsningen er realiseret på Episerver Digital Experience Cloud, som er den platform, der har det bedste fit mod DI’s digitale ambition, forretningsmæssige- og tekniske behov. 

Løsningen er bygget op omkring fem overordnede universer, som hver især samler information og viden målrettet brugernes behov fra CEO’en med strategisk udsyn til den personaleansvarlige med behov for rådgivning indenfor personalejura. 

Det var været en afgørende målsætning, at skabe et mere effektivt og intuitivt værktøj til det store redaktørkorps som alt andet lige levere indhold til di.dk. Dette kræver, at løsningen i høj grad understøtter en styret content governance.

Vi udnytter en række af de indbyggede content funktioner i Episerver DXC platformen. Et af de centrale koncepter i opbygningen og målretningen af indhold er udnyttelse af en taksonomi til tagging af indhold

Anders Vedel, Manager, Immeo

Aktualitet gennem sociale feeds

DI’s officielle feeds fra Twitter, Facebook og LinkedIn er integreret ind i løsning, og giver nye muligheder for at skabe aktualitet. På samme måde kan alt indhold på di.dk nemt deles via sociale kanaler af brugerne, og på den måde være med til at skabe synlighed omkring DI’s indhold. 

Næste fase af udrulningen er understøttelse af DI’s mange branchefællesskaber og medlemsforeninger. De enkelte branchefællesskaber har sin egen visuelle identitet, og med multi-site og template mulighederne på Episerver DXC platformen har vi nemt kunnet skabe en digital løsning, som understøtter branchefællesskabets behov for egen identitet – men med udgangspunkt i den fælles platform med fokus på komponentgenbrug.

Hurtigere lancering af nye kampagnesites

Et succeskriterie for løsningen hos DI har også været, at de hurtigt skal kunne skabe nye kampagne sites og landing pages, som udskiller sig visuelt fra det øvrige DI. 

I kombination med de indbyggede multi-site muligheder, skabeloner design, og genbrug af indholdskomponenter er dette til fulde understøttet.

Se den åbne del af løsningen her: www.di.dk

Kontakt os for mere information

Ivan Beltoft

Partner, Salg & forretningsudvikling

+45 2222 0252

ibe@immeo.dk