30. nov 2018

BLACK FRIDAY 2018 VOKSEDE OG SLOG REKORD PÅ NETSALGET

En af årets største og vigtigste salgsdage er overstået. Både forbrugere og os der arbejder med e-commerce har været fulde af forventninger til dagen, men hvordan er det egentlig gået? Vi har kigget lidt på tallene og udviklingen generelt.
Igen i år voksede Black Friday og slog rekord på netsalget. Onlineomsætning rundede i år en halv milliard kroner. Generelt steg forbruget mere på nettet end i den fysiske detailhandel, så mange har nok vurderet at det er nemmere at handle hjemme fra sofaen fremfor at stå i kø i de fysiske butikker netop den dag.
 

Fra Black Friday til Black Week

En af tendenserne har været at flere butikker udvider Black Friday til også at omhandle ugen op til og den efterfølgende weekend. Danskerne har således forholdsmæssigt anvendt flere penge på Black Friday kampagner, men de har brugt dem over flere dage, og de har især brugt dem på nettet.

Politiken var en af de butikker der allerede sidste år tog initiativ til at starte salget allerede ugen inden med en eksklusiv 10% pre-Black-Friday kampagne og med god effekt.

MobilePay Online fordobler omsætningen

En af de vigtige konklusioner fra Black Friday er, at betalinger via smartphones virkelig har slået igennem. MobilePay Online omsatte for 228 mio. kr. fordelt på 314.616 transaktioner. Det er en omsætningsstigning på 93 % i forhold til Black Friday 2017.

En af de mest markante tendenser i nethandel er mobilbetalinger. Det skinner også igennem på Black Friday, viser MobilePays tal fra de første timer af den store shoppedag.

Black Friday hos Immeo

Black Friday er specielt for vores e-commerce B2C kunder en af året vigtigste salgsdage, hvor der forretningsmæssigt køres kampagner i stilling for at sikre et optimalt salg med medfølgende forøget trafik.

Det er derfor essentielt og forretningskritisk at vores løsninger er kapacitetstilpasset og sikrer en optimal understøttelse ift. drift-stabilitet og performance.

Analysen af de e-commerceløsninger som håndteres af Immeo er at alt har kørt efter planen, hvilket var forventet, men altid fint at få bekræftet efterfølgende.

Det er blandt andet virksomheder som Politiken, Meyers og Aller som Immeo samarbejder med i forhold til e-commerce.

Dele af indholdet er hentet fra FDIH.dk. Læs mere på fdih.dk

Kontakt os for mere information

Daniel Nørgaard

Partner, Teknologi og platform

+45 2222 0253

dno@immeo.dk