04. jan 2018

Sitecore lancerer version 9 i Las Vegas

Sitecore afslører nye services samt en opgradering af deres flagskib

Sitecore har netop lanceret version 9 af Sitecore Experience Platform (XP) på årets Symposium i Las Vegas, og samtidig blev Sitecore Experience Cloud introduceret, som tilbyder en række værktøjer inden for content management, digital marketing og commerce i skyen. I tillæg har de optimeret brugeroplevelsen og skabt helt nye metoder for at indsamle kundedata og opnå indsigt i realtid ved brug af machine learning. 

Med lanceringen tager Sitecore et markant skridt i retningen af integreret commerce og brug af kunstig intelligens baseret på machine learning. Dermed tilbyder Sitecore en komplet og spændende platform, som allerede indeholder et skarpt fokus på indhold og personalisering. Sitecore kalder det selv ”the who & the SKU”, hvor personligt målrettet indhold og produkter giver nye muligheder for optimering af brugeroplevelsen. Hvis nogen skulle være i tvivl om betydningen af “the who” and the SKU”, så forklarer Sitecore, at de er den første software leverandør til at bringe ”the who” (the human shopper) sammen med ”the SKU” (den lagerførende enhed og barcode systemet, som er fundamentet i moderne commerce).  

Sitecore lanceres som platform-as-a-service 

Afgørende er satsningen på Sitecore Experience Cloud, hvor Sitecore bliver tilgængelig som platform as a service (PaaS) i skyen, hvilket giver helt nye muligheder for optimering af time-to-market og skalering. Platformen bevarer sit oprindelige fokus på at være en åben og integreret platform, og det nye commerce spor har fokus på bl.a. micro-services med mulighed for innovation og gradvis udrulning af data drevne services. Et spændende eksempel på det sidste er integrationen med Coveo Search, hvor Sitecore nu kan tilbyde integreret machine learning. Her kan der via Sitecore Analytics udstilles automatiserede anbefalinger på søgninger og produkter, hvor relevansen konstant forbedres i takt med opsamlingen af data.  

Et andet eksempel på nye muligheder er udvidelsen af xConnect, som er en særskilt dataopsamlingsservice med uovertruffen skalerbarhed og udvidelsesevne. xConnect understøtter integration af flere datakilder end nogensinde før, såsom websteder, Internet-of-Things-enheder og tredjeparts softwareplatforme. Dette giver Marketing mulighed for at inkorporere både online og offline datakilder, og sikre en bedre omni-channel oplevelse for kunderne. 

Data i sig selv er dog uinteressant. Det handler om at kunne fortolke og bringe denne i anvendelse. Sitecore har adresseret dette med helt nye funktioner og værktøjer til at tage marketingindsatsen til næste niveau, herunder klargøringen af platformen til at anvende machine learning til personalisering og indholdsanbefalinger. 

Detaljer på Sitecore Experience Platform 9 

Hvis vi vender tilbage til den nye version 9 i Sitecore Experience Platform, så leverer opgraderingen ny værdi i henhold til innovation, forbedringer og time-to-market som i sidste ende forkorter vejen mellem virksomhederne og deres kunder. Version 9 har desuden følgende funktioner: 

  • Nyt design i webformularer, skalerbar e-mail marketing og automatisering som hjælp til medarbejdere i marketing 
  • Gode konsolløse muligheder for udviklere som ønsker at levere digitale oplevelser på bærbare og andre mobile enheder 
  • Sitecore Connect for Salesforce og Microsoft Dynamics 365 CRM systemer 
  • Større sikkerhed og kontrol med sammenhængende godkendelse og krypteringssupport til PII (personally identifiable information) til at hjælpe kunderne med deres compliance forpligtelser 

Digitale marketingfolk er under pres for at levere personaliserede kundeoplevelser, men står over for udfordringer med siloopdelte data, langtrukken time-to-market og dårlige leveringsløsninger for omnichannel. De nye features, vil ifølge Sitecore, hjælpe Marketing med at håndtere intelligent data og levere højt personaliserede omnichannel oplevelser for kunderne.  

Immeo konkluderer 

Samlet set bevæger Sitecore sig i en spændende retning, hvor de gamle styrker bliver forbedret ved udnyttelse af nye teknologier, som kan skabe stor værdi for kunder og brugere. Hvis du har tidligere Sitecore 6,7 eller 8, bør du overveje at opgradere din løsning. 

Immeo er Sitecore Guld Partner og deltager på Sitecore MVP program 

Kontakt os for mere information

Simon Aisen

Partner, Strategisk Rådgivning

+45 2222 0260

sai@immeo.dk