Black Friday 2018 voksede og slog rekord på netsalget
Fra Black Friday til Black Week
En af tendenserne har været at flere butikker udvider Black Friday til også at omhandle ugen op til og den efterfølgende weekend. Danskerne har således forholdsmæssigt anvendt flere penge på Black Friday-kampagner, men de har brugt dem over flere dage, og de har især brugt dem på nettet.
Politiken var en af de butikker der allerede sidste år tog initiativ til at starte salget allerede ugen inden med en eksklusiv 10% pre-Black-Friday-kampagne og med god effekt.
MobilePay Online fordobler omsætningen
En af de vigtige konklusioner fra Black Friday er, at betalinger via smartphones virkelig har slået igennem. MobilePay Online omsatte for 228 mio. kr. fordelt på 314.616 transaktioner. Det er en omsætningsstigning på 93 % i forhold til Black Friday 2017.
En af de mest markante tendenser i nethandel er mobilbetalinger. Det skinner også igennem på Black Friday, viser MobilePays tal fra de første timer af den store shoppedag.
Black Friday hos Immeo
Black Friday er specielt for vores e-commerce B2C kunder en af året vigtigste salgsdage, hvor der forretningsmæssigt køres kampagner i stilling for at sikre et optimalt salg med medfølgende forøget trafik.
Det er derfor essentielt og forretningskritisk at vores løsninger er kapacitetstilpasset og sikrer en optimal understøttelse ift. drift-stabilitet og performance.
Analysen af de e-commerce-løsninger som håndteres af Immeo er at alt har kørt efter planen, hvilket var forventet, men altid fint at få bekræftet efterfølgende.
Det er blandt andet virksomheder som Politiken, Meyers og Aller som Immeo samarbejder med i forhold til e-commerce.
Dele af indholdet er hentet fra FDIH.dk. Læs mere på fdih.dk