Skab tillid til dit produkt
Digitaliseringen har givet virksomheder mulighed for at dyrke nye kanaler og markeder i et større omfang og tempo end tidligere. Tænk blot på de muligheder som for eksempel product listings på Amazon tilbyder i form af udbredelse- og eksponering af produkter.
Når virksomheder sælger produkter via nye kanaler og markeder, er det essentielt, at man skaber tillid omkring sit produkt, da produktet i lanceringsfasen er ukendt for kunderne. Målrettet, fyldestgørende og lokaliseret produktinformation er en afgørende succesfaktor få at skabe tillid hos de nye kunder for at øge kendskabet og generere salg. Det gælder i forhold til alle produktets touch points på de nye kanaler og markeder.
Dataindsigt bliver muligt over hele kunderejsen
Når producenten har leveret produktinformation og afsendt produkterne til den partnervirksomhed, der varetager salgsprocessen ud mod slutkunden, har producenten reelt afgivet kontrol i forhold til, hvordan produktet udstilles i de respektive salgskanaler.
Derudover er der ikke adgang til relevant data og indsigt i forhold til en række parametre omkring produktets performance. Ny teknologi gør det nu muligt for producenten at indhente data om alt fra købsadfærd, effekt af produktinformation, lagerstatus, søgning til konkurrenter. Således kan virksomheder nu tage et større ejerskab større dele af produktrejsen, og anvende data til at optimere salg, indtjening og brandkendskab.