Pant-piktogrammer-2

Dansk Retursystem klar til den cirkulære fremtid med ny digital motor

Dansk Retursystem driver det danske pantsystem. Med over 2 milliarder flasker og dåser i cirkulation hvert år, sørger virksomheden for at indsamle, sortere og genanvende dem efter cirkulære økonomiske principper.

kontakt

Niels Ferdinand Karstensen
Partner

Udfordringen

Cirkulær økonomi kræver dog mere end fysisk infrastruktur. Den kræver, at data, kunderelationer og beslutningskraft er digitalt forbundet. Derfor valgte Dansk Retursystem at tage et digitalt kvantespring væk fra specialudviklede løsninger og hen imod standardiserede løsninger, blandt andet et skalerbart CRM-system.

Målet var at skabe en fremtidssikret digital platform, der kan tilpasse sig nye behov. 

Et strategisk samarbejde med en metodisk tilgang

Gennem et tæt samarbejde blev der sat fokus på både de aktuelle udfordringer og de langsigtede ambitioner. Afklaringsfasen bestod af workshops, analyse og fælles måldefinition. Vi arbejdede med:

I sidste ende ønskede begge parter at skabe en platform, der ikke kun løser de aktuelle udfordringer, men som også kan agere katalysator for fremtidens behov.

Løsningen

Èt samlet digitalt overblik med Dynamics 365

Valget faldt på Microsoft Dynamics 365 Customer Service, som med sin cloud-baserede og modulære arkitektur gør det muligt at opnå netop den fleksibilitet og skalerbarhed, Dansk Retursystem efterspurgte.

Kernefunktionerne i den nye løsning

Resultatet

Et fremtidssikret CRM

CRM-løsningen understøtter den daglige drift og gør Dansk Retursystem i stand til at yde optimal service og arbejde datadrevet. Løsningen samler tråde, der før lå spredt - og skaber et samlet overblik over både kundeinteraktioner og systemunderstøttelse.

Det betyder i praksis:

 

 

Samarbejdet

En platform for digital robusthed

For Dansk Retursystem er den nye CRM-løsning en del af en teknologisk transformation og en investering i digital robusthed.

Vores tilgang har altid været at forstå vores kunders behov på et indgående niveau. Det har været en nøglekomponent i at levere en løsning, der ikke bare opfylder de tekniske standarder, men også spejler Dansk Retursystems mission.

Vi er stolte af at have været med til at bidrage til det nye digitale fundament, der gør det muligt for Dansk Retursystem at kunne levere personlig service, høj kvalitet - og derigennem bidrage til en mere cirkulær fremtid.

Vil du vide mere?

kontakt
Niels Ferdinand Karstensen Partner

+45 2228 2978

nfk@immeo.dk

Niels Ferdinand Karstensen - nyere
breaker