consumer brands-make up

Retail & Consumer Brands

Fremtiden skal byde på unikke kundeoplevelser 

Retail har aldrig gennemgået større forandringer end lige nu. Digitaliseringen og den hurtige teknologiudvikling samt konkurrence fra store innovative spillere på markedet som f.eks Amazon, betyder at forbrugerens adfærd og forventninger til købsoplevelser hele tiden udvikler sig.

Forbrugerne skelner ikke længere mellem den digitale og den fysiske verden, hvilket betyder at butikkerne i stigende grad skal levere et oplevelsesunivers fremfor alene en salgskanal for at imødekomme forbrugernes behov. 

Online er vejen frem

2020 har bevist at stort se alt kan sælges online, og derfor er det relevante spørgsmål ikke længere hvorvidt fokus skal være mod offline, online eller given kanal, men udelukkende en diskussion om hvordan man understøtter kunden bedst muligt – helt uafhængig af kanal eller lokation. Det er det "Nye Normal" som er kommet for blive, og de brands, som formår at udnytte denne situation vil bestå.    

Dagene hvor man som virksomhed alene kunne læne sig op ad sit brand og kundeloyalitet er overstået. Digitalt er det ikke nok at være til stede, man er nødt til at være på. Forbrugerne har aldrig haft bedre vilkår for at kunne finde tilsvarende alternativer indenfor alle nicher.