Ny commerceplatform kickstarter digital transformation af alle processer

I samarbejde med Dept Agency og Norgram, har vi skabt en ny global B2B-commerce og brandingplatform til Muuto, som sikrer en stærkere omnichannel brand- og købsoplevelse for designvirksomhedens +4000 forhandlere og samarbejdspartnere.

Foruden en moderne e-commerceplatform, er der specialudviklet en række digitale værktøjer til at styrke købsoplevelsen. Blandt andet en produktkonfigurator og Product Planner, der giver forbrugere og samarbejdspartnere bedre mulighed for at opleve og bestille Muutos sortiment – både online og i butikker.

E-commerceprojektet blev samtidig startskuddet til en gennemgribende digital transformation af alle processer på tværs af virksomheden.

Løsningen er realiseret på Optimizely Digital Experience-platformen, hvor styringen af den nye konfigurerbare produktmodel sker med inriver PIM-systemet, mens digitale assets, som brandbilleder og videoer, bliver leveret gennem Digizuite DAM. Microsoft Azure er brugt som skalerbar integrations- og driftsplatform.